Szexuálmágia
A szexuálmágia az idők folyamán szinte minden tradícióban bevett gyakorlatnak számított. Elsősorban termékenység- és bőségnövelő szerepe miatt alkalmazták előszeretettel, magasabb szinten azonban a teremtési folyamat modellezésére és spirituális fejlődésre is szolgált. Legismertebb formája a tantra, a kundalíni jóga egyik fajtája. A Sakti-t, azaz a női energiát (anyaistennő) gerjesztik szexuális egyesülés útján, a férfierő, vagyis Síva erejének segítségével. Követői, a tantrikusok a világegyetemet Sakti és Síva játékának tartják, és úgy vélik, a kötöttségektől való "megszabadulás" az élvezeteken keresztül is végbemehet. A gyökércsakrában "alvó" Kundalini kígyó felébresztésével elnyerhetjük a megvilágosodást úgy, hogy a gerinccsatornán, vagy az Uma-nak nevezett -nem fizikai (központi) csatornán- keresztül felvezetjük a legfelső, azaz a koronacsakrába az energiát és összekapcsolódunk a legfelső kozmikus síkkal. Elképzelhetjük, hogy ebben a misztikus állapotban mennyire más élményt jelenthet egy szeretkezés. Ahhoz, hogy ezzel a technikával a megfelelő hatást érjük el, meg kell tisztítanunk minden csakrát és magát az energiarendszert. A gyakorlatok elsőre általában az elfojtásokat és blokkokat fogják oldani, egészen addig, amíg már alkalmassá válunk a magasabb síkok megértésére és az Üresség megtapasztalására. Feküdjünk le és kezdjük el a csakralégzést (tűzlégzés). Minden csakrával, a gyökértől kezdve "lélegezzük be" az energiát, ötször, majd ugyanennyiszer ki. Ez megnyitja az egyes energiaközpontokat, ami elengedhetetlen a folytatáshoz.
Az egyes csakrák elnevezése: Múládhára (gyökércsakra) Szvádhisthána (szakrális csakra) Manipúra (napfonat csakra) Anáhata (szívcsakra) Visuddha (torokcsakra) Ádnyá (harmadikszem csakra Szahaszrára (koronacsakra)
Ha megfelelő gyakorlatra tettünk szert, folytathatjuk a nauli-val, azaz a haskörzéssel, amivel megnyithatjuk és aktiválhatjuk a Manipura csakrát, a tűzközpontot. (Az anális zár növeli a hatást.) Lélegezzünk ki, közben húzzuk be a hasfalat és mozgassuk körkörösen a hasat felfelé. Belégzéskor toljuk ki, és engedjük le (körökben) a hasat. Egyperces gyakorlás után végezzük el a gyakorlatot ellentétes irányú körzéssel is. Kezünkkel segíthetünk az energia áramoltatásában. Befelé mozgásnál a kéz be és fel, kifelénél ki és le mozdul a hastól. Következő feladatunk az energiacsatornák összekötése. Ezt akkor kezdhetjük el, ha a gyökér- és a szakrális csakra már megfelelően megtelt energiával. Ekkor húzzuk fel az energiát az elsőből a harmadik csakrába (bal kéz a Manipurán, jobb kéz a Múládhárán). Ha megtettük, vigyük fel a másodikból a harmadikba, a harmadikból a negyedikbe, a negyedikből az ötödikbe és az ötödikből a hatodikba. Kezünkkel kövessük az energiát, közben folytassuk a légzést és a hullámmozgást. Gyakorlás közben újra visszatérhetünk a gyökércsakrához, hogy még több energiához jussunk. Ha elrontottunk valamit, vagy megszakadt a kapcsolat, menjünk vissza egészen addig a pontig, ahol még érzékeljük az összeköttetést. Ahhoz, hogy feljuthassunk egészen a hetedik csakráig, nem a központi csatornát, hanem a gerinccsatornát (Sushumna) kell használnunk. A Uma nem fizikai, hanem pszichikai csatorna. (Ezt nyitja többek között a tibeti Gtum-mo jóga is.) A gerinccsatorna ennek az akarati, vagyis a fizikai oldala, amin feljutva stimulálhatók a fejben lévő fizikailag létező mirigyek, vagyis a tobozmirigy (pénisz megfelelője) és a hipofízis (vagina megfelelője). A Kobra légzéssel toljuk fel a gerincvonalon már rendesen mozgó energiát a fejbe. A Kozmikus Orgazmus akkor érhető el, ha az összes csakra egyszerre, és nem egymás után nyílik fel, létrehozva ezáltal egy magasabb fokú vibrációt. Mivel a férfiak és a nők ellentétes polaritásúak, ezért a nők a Sakti energiát a földből, míg a férfiak a Síva energiát az égből kell hogy megszerezzék. A férfiak az elülső csatornán húzzák le a gyökércsakrához, aminek folytán a polaritásuk megfordul, majd onnan vigyék fel a gerincvonalon (hátsó vonal) egészen a koronacsakráig. A gyakorlat először olyan érzelmeket hozhat felszínre, amik feldolgozásra várnak. Ne ijedjünk meg az érzések erősségétől, tudatosítsuk és igyekezzünk úgy elengedni, hogy ne maradjon bennünk negatívum. Figyelnünk kell a gyakorlatok végzésekor, hogy ne vigyük túlzásba és ne ragadjunk le az alsó csakrák nyújtotta élménynél. Ahhoz, hogy az orgazmussal ne veszítsünk energiát, az esemény előtt vigyük le az erőt a gyökércsakrába, majd Kobra Légzéssel juttassuk fel a koronába. Tartsuk be a fokozatosságot, a túl gyors csakranyitás károsodásokat okozhat. A megfelelő gyakorlattal rendelkező párok üljenek le egymással szemben, talpukat összeérintve, hogy zárják az energiaáramlást (nemi szervek összeérnek). A férfi a koronából belélegez, és leviszi a gerincoszlop mentén a gyökérbe. Amikor leért a gáthoz, feszítse meg, majd próbálja megmozdítani a péniszt és összehúzni a heréket (vér áramlásának fokozása). Lélegezzen ki lassan, elöl felfelé, majd hatoljon be a nő testébe. Eközben a nő belélegez az elülső csatornán felfelé. Közben érintsék össze a nyelveiket. A következő kilégzést együtt végezzék a koronából, lefelé. A nő lélegezzen be a koronába, és a gerincoszlop mentén vezesse le az energiát. Amikor leért, érintse meg partnere térdét. Amikor a férfi megérzi ezt az érintést, lélegezzen be a gyökéren keresztül (elöl) felfelé. Amikor a férfi a belégzést végzi, érintsék össze újra a nyelveiket. Együtt végzik az ezután következő kilégzést lefelé, végigfolyatva testükön az energiát. Ezután váltás következik, a férfi belélegez a koronából a gyökérbe, miközben összeszorítja a gátizmokat, visszatartja a lélegzetét és megérinti partnere térdét. Ezután a nő belégzést végez az elülső csatornán felfelé, miközben nyelveiket újfent összeérintik. Kilégzés együtt, majd belégzés, miközben folytatják a mozgást. Az energia ekkorra már belefoglalja a párt egy gömbbe, amiben tovább végezhetik a közösülést. Akik az energia érzékelésében és mozgatásában jártasak, saját módszereket dolgozhatnak ki ebből az alapgyakorlatból. A fent leírtak szexuális egyesülés nélkül is végezhetők, ebben az esetben a párok üljenek egymással szemben, saját talpukat érintsék össze, térdeiket fektessék le kétoldalt a padlóra és így végezzék a gyakorlatokat, érzékelve a saját és a másik személy energiáit.
A szexuálmágia természetesen a nyugati mágikus tradícióban is létezik, bár kialakulásában valószínűleg a fent említett tantra játszotta a legnagyobb szerepet. Híres és hírhedt gyakorlója Aleister Crowley, a "Fenevad", aki az Ordo Templi Orientis és a Thélema keretein belül terjesztette és használta a tantrát és a saját maga által kifejlesztett módszereket. Ezek között szerepelt a vaginoszkópia és a falloszkópia, amik a partner nemi szervének nézése, fixálása általi transzba jutást jelentik. Az 1896-ban Karl Kellner által alapított és 1905-től Theodor Reuss, majd 1922-től Crowley vezetése alá kerülő OTO rend tagjai kilenc beavatási fokozatot használtak. Szertartásaik során szexuális energiát gerjesztettek, de csak az utolsó három fokozathoz kapcsolódtak ténylegesen szexuális jellegű tanítások és rítusok. A hetedik szinten az elméleti szexuálmágia volt terítéken, a nyolcadikon a maszturbáció egy istennel vagy istennővel elképzelve, és végül a kilencediken tényleges közösülésre került sor, ahol a párok egy istent és egy istennőt személyesítettek meg. Jelenleg is működik két OTO rend, az egyik Kaliforniában, a másik Angliában.
A Wiccának is vannak olyan irányzatai, melyek szexuálmágiát alkalmaznak. A modern boszorkányság megalapítójának, Gerald B. Gardnernek is hozzátartozott a gyakorlatához az ilyen irányú energiacsere és egy időben kapcsolatban állt az OTO-val is. Állítólag nem vetette meg a szado-mazochizmust és a voyeur tevékenységet sem. Egyes Gardneriánus covenekben, melyek Sky Clad-nek, vagyis Égbe Öltözöttnek nevezik magukat és meztelenül végzik szertartásaikat, szintén dívik a szexuálmágia praktikáinak gyakorlása, bár ez nem minden csoportban törvényszerű. Elméletük szerint a rituális meztelenség elsősorban a tagok közötti egyenlőség és a természetközelség miatt szükséges. Ha jobban belegondolunk a ruhátlanság nem is rossz módszer, főleg akkor, ha esetleg a rituálén hirtelen rájuk jön a "megvilágosodhatnék".
A Wicca szertartásokon, az ősi termékenységvallásból fennmaradt rítus minden esetben szerepel, bár erősen szimbolikus formában. A főpapnő által képviselt istennő, és a főpap által megjelenített férfi isten két mágikus eszköz segítségével végzi a pólusok egyesítését. A női princípium megfelelőjébe, azaz a kehelybe (mely általában vörösbort tartalmaz) érintett férfi princípiumot képviselő tőr rituális egyesülése hozza létre az isten és az istennő (a tantrában Sakti és Síva házassága) energiáinak találkozását. A kehelyből kiemelt tőr hegyén fennmaradt "megtermékenyített" bor felajánlása az égnek és a földnek létrehozza a felső és az alsó síkok összekapcsolódását, elősegíti a termékenységet, modellezi a teremtést, bár a megvilágosodáshoz természetesen ennyi nem elég. Tessék tehát szorgalmasan gyakorolni...
-Nayah-
Ősi boszorkányság (4. rész)
Azok a dolgok, amik itten leirattak, a múlt századbéli babonás hitvilág, és falusi élet nélkülözhetetlen elemei voltak. Ezeket a babonákat századunk elején gyűjtötték össze Magyarország falvaiból . A múlt emberének az életét meghatározták a babonák, a hiedelmek, a szokások.. Ma már ezek rendkivül nevetségesnek tűnhetnek, de én még világosan emlékszem a falusi dédmamáimra, akik hittek bennük...
Rontások
Ha valakitől valamit elloptak, akkor az ellopott dolog helyére nyomban öntsön három vödör vizet. A tolvajt egész életében rázni fogja a hideg.
Ha egy asszony nem akart az urával szerelmeskedni, akkor megetetett vele egy fekete tyúk taraját, ettől elment a kedve a házasélettől.
Ha egy asszony féltékeny, akkor így kötötte magához az urát: megleste, hova vizel a férje, utána annak közepébe beleszúrt egy gombostűt, ezek után már a férfinak nem volt kedve semmihez, és senkihez, de ha a nő ezt a tűt az ágyukba szúrta, akkor a férjének egyből visszajött a kedve…
A múlt falvaiban a legfontosabb kérdés egy "lányosháznal", hogy jó férjet találjanak a lányoknak, és ezért MINDENT megtettek.. A legendák szerint azok a férfiak, akiken ilyen rontásokat csináltak, azok teljesen begerjedtek, felment a lázuk, és egyfolytában csak a lányon járt az eszük, és mindenáron a lányhoz akartak menni, bármilyen csúnya, vagy szegény is volt az...
Ha egy fiút meg akarnak rontani, akkor a gatyájának a korcájába belevarrják a lány haját.
A lány a saját izzadságát felfogta, és egy pogácsába sütötte, és megetette a legénnyel
vagy a lány haját bele kell varrnia a fiú valamilyen ruhájába
vagy akit meg akartak rontani, akkor annak a keresztnevét viselő kilenc fejfáról éjszakának idején kilenc kis szikancsot (hegyes fadarabka) kell hozni, ezt a legény kilenc haja szálával elégették, és ezt a hamut a legény ételébe keverték
vagy a fekete tyúkot kicsontozták, és fasírtot sütöttek belőle, és azzal megetették a fiút
vagy vakondok vérét etették meg a fiúval
vagy egy szál szőrt a hóna aljából belesütöttek valamibe, és megetették a fiúval
vagy egy fehér kankutya mind a négy lábáról levágnak egy körmöt, ezeket tejben megfőzik, majd a tejből tésztát csinálnak és megetetik a fiúval
vagy a lány egy kanál nyálát belekavarta valamilyen mártásba, és hússal megetették a fiúval
vagy a fiú bal lába nyomát napfelkelte előtt felszedték, és az ágy bal sarka alá elásták
vagy a bal keze középső ujjának a hegyét kereszt alakban bevágta, kilenc csepp vérét pogácsába megsütötte, és megetette a fiúval
vagy három fehér galamb máját, zúzáját, és vérét megsütötték, és valahogy a fiúval megetették
vagy a lány havi vérzéséből felfogtak három cseppet, és azt belesütötték süteménybe, és megetették a fiúval
vagy ugyancsak a havibajból borba kellett csepegtetni pár cseppet, és megitatni a fiúval.
Ha valami öregasszony össze akart két fiatalt boronálni, így járt el: fiút szoptató asszonytól tejet vett, és pogácsába megetette mindkét féllel vagy ha épp az ellenkezőjét akarja, hogy két szerelmest elrontson egymástól: egy halott állkendőjét ellopta, elégette, és pogácsába a hamut megsütötte, és megetette a fiúval, és a lánnyal is.
Persze azért van védelem, vagy menekvés a rontásból…
Ha valakit megrontottak, és ki akart gyógyulni, akkor kilenc barázdából, kilenc féle fűből fürdőt készítettek, és kilenc napig mindennap abban kellet megfürdenie.
A lakodalom reggelén a vőlegény nyoszolyólány levágott egy tincset a vőlegény hajábol, és elvitte a lányos házhoz, ahol a menyasszony hajából ugyancsak levágott a nyoszolyólánya, összekeverték a hajakat, és ezzel füstölték meg őket, hogy ne fogjon rajtuk a rontás.
A csecsemőt bölcsőbe tették, a bölcsőt (gyerekestől) lábbal fordították az ajtó felé, így a szellemek nem ronthatták meg.
Hogy ne verjék szemmel a pulyát, első látogatáskor arcon köpdösik a gyereket, majd minden látogatáskor meg kell szorítani az orrát.
Ha a gyerek rontástól lett beteg, akkor az ingét a küszöbre kellett tenni, s a balta fokával össze vissza vágni, a rontó kék-zöld lesz tőle, de bele is halhat!
-Samirah-
Az Áldozat
Áldozatra szánt lélek sikolya Visszhangzik az őserdő felett Erek lassuló lüktetése tükrözödik Szemed kihúnyó tűzében Míg alászáll elfolyó életed A piramisok szent, sötét csendjébe.
-Moghram-
Kísértet
Omladózó torony, mely álnok titkot rejt magában. Kisértetjárta romos folyosók Pókhálós, dohos szobák Sötét sziluett az éjszaka homályában. Hely, melyről az emberek azt mondják: "Gonosz ez a hely!" Ím, a jelző, mit nem sikerült értenem, az évszázadok során.
-Moghram-
Felfedezés
Szirmot bontok a havasokban formálódó alakokban. Öntudatlan útjuk törött kerékben csap le újra A menedékre. Holnap majd arra úszom tapintani mesterkélt Létüket váró zenéjüket.
-Psyche-
***
Ádázul lila a sötétedés misztériuma ahogy megnyugszik, kitágul elönt, és kitárul Gyilkosan folyik a sejtelem minden egy a sejt, az elem minden pirkad, és sötétül ahogy elmegy, és közénk ül s a sötétedés, mint legbelső félelem mindent befogad az éjjeden.
Lágy sóhajom mint ölelő karom leng körül a mélysötét homályban Nincs szavam Csak mint jajgató hangok tolongnak bennem a gondolatok
Lecsüccsentem. Most Itt vagyok. Úgy ülök itt, mint Vak, ki nem találja azt a soha nem volt utat, ami csak Egy létezik Fehér botommal ütögetem a végtelen sötét tudat kongó égkövét..
-Samirah-
Szerettem…
Szerettem lánghasú hajnalok szeretőjének lenni kénköves istenek lábai előtt hajladozó búzakalászban égő szemű árnyak közt énekelni lágy himnuszokat Szerettem, mert nem volt más.
-Nayah-
Arctalanok
Sírnék de nincs könny mi elmosná egy arctalan fáklyavivő nyomorát, a kegyelem mit olcsón vettünk, gyalázatossá tett, oly hazuggá mint az angyalok mosolya, fényessé és nemessé érlelt a tél hidege, keményre fagyott boldogság lett a jussom és sírnék de nincs könny mi elmondaná, nyitott szemmel kell végigmenni a hídon, arctalan fáklyavivő
-Nayah-
Design Center
Ebben a hónapban a design center témája a gyűrűk, és a divat.
Most sem egy teljes körképet szeretnék ebben a témában bemutatni, hanem csak egy rövid szemezgetést az érdekességek közül. A hónap design center képe:
A gyűrűk. A mindenki által megvásárolható gyűrűk foglalkoztattak igazán, ezért először a http://www.ekszer.lap.hu/ oldalon nézegettem meg a forgalmazók, és a gyártók honlapjait.
Utána barangoltam egyet a város pár ékszerboltjában, és be kellett látnom, hogy bár a választék elég széles, valahogy egy kaptafa jellemzi a piacot. Kivéve a Pierre Cardin nevével fémjelzett különleges ezüstgyűrűket. Lelkesen ellátogatva a http://www.pierrecardin.com/ honlapra mégsem találtam ezekről a gyűrűkről képet :(, viszont a honlap igazán nagyon trendy, ízelítőnek azért mentettem le pár képet:
Tovább keresgélve, a http://www.swatch.com/ oldalon találtam pár különlegességet:
Ha valakinek van kedve, pénztárcája, és érdeklődése a különleges fotókhoz, sminkekhez, és frizurákhoz, akkor ajánlom, hogy szerezze be a szépség forma áprilisi számát. Ez egy kéthavonta megjelenő profi fodrász, és kozmetikus szaklap, amiben sok ilyen jellegű információ mellett nagyon különleges, és ihletet adó fotók vannak :) Mindenkinek jó szórakozást, és böngészést!
Délután
Esett az eső. Hideg volt. De mégsem fáztam. Csak a fájdalom létezett. Beszűkült az addigi valóság. Zene szólt messziről. Tudtam, hogy nekem szól, mégsem érdekelt. Semmi mást nem akartam, csak a fájdalmat. Körülöttem mozgott a világ. Én álltam. Saját magamon belül. Bár kívülről ugyanolyannak tűntem, mint bármikor máskor: zenét hallgattam, beszéltem, viszonylag értelmes válaszokat adtam, ha szóltak hozzám. A látszatot fenn kell tartani, ha nem akarod, hogy piszkáljanak. Ezt jó, ha tudja az ember. Hasznos lehet. Már ha igazán meggyőződtél róla, hogy ezt szeretnéd és másképp nem érheted el. Én ezt akartam. Hát fenntartottam a látszatot és jártam máshol, anékül, hogy ez bárkit is zavart volna. Figyeltem. Magamat, másokat, az egész világot. A fájdalmat. Benne volt az egész világ. Néztem ezt az egy pontot. Addig, amíg, tényleg pontnak láttam. El akartam tűntetni, de ő nem ezt akarta. A pont növekedett. Féltem, hogy utolér. Noha addig is létezett, de nem volt más csak a perem egy része. Egyre közeledett. El akartam futni, a lábam nem mozdult. Mégsem akartam elfutni, mert a félelem kíváncsi lett. Én voltam a félelem, én lettem kíváncsi. És a pont jött, már nem pont volt, hanem hatalmas valószerűtlen alak. Mindenféle képet mutatott magából. Csak azt, amit én is látni akartam. Amitől vagy féltem, vagy kívántam létezését. Beborított. Már fájdalom voltam. És minden más is ekként fénylett. Már nem féltem, már nem voltam kíváncsi, már tudtam, ki vagyok. Láttam mindent, megjegyeztem mindent. Ahogy csak a fájdalom láthatja. Nem voltam sem gonosz, sem jó. Egy része voltam más dolgoknak, amik nem lehetnek teljesek nélkülem és én sem lehetek nélkülük. Nem féltem, nem örültem, nem vártam, csak léteztem. Mindent én tettem és semmit sem. Talán sok idő telt el így, talán nem. Nem tudom, nem érdekelt. Aztán eszembe jutott, hogy elfelejtett valamit az a valaki, aki azelőtt voltam. Hirtelen nem tudtam mit, csak hogy elfelejtettem. Majd változni kezdtem. Zsugorodtam és növekedtem. A fájdalom összement, már nem én voltam. Ő fájdalom lett. Én én lettem. Nem lehettem tovább fájdalom, mert már nem is akartam az lenni. Már ismertem. Csak ültem és gondolkodtam. Mit is felejtettem el? Áhh, megvan!!! Felálltam, átmentem a másik szobába. Megtettem a szükséges előkészületeket, befeküdtem és bekapcsoltam a szoláriumot.
-Psyche |